U bent hier:

Volg Bits&Chips:

en Mechatronica & Machinebouw:

MSE Leerdam boekt order voor grote hydraulicacilinders

4 July 2012

Metal Service Europe (MSE) uit Leerdam heeft een omvangrijke opdracht in de wacht gesleept voor 36 grote behuizingen voor hydraulicacilinders. De doorsnede van de cilinders bedraagt 975 mm, de lengte is 1640 mm. De cilinders - uit het materiaal S 355 - wegen elk vijf ton waardoor er acht vrachtwagens nodig zijn om de gehele order van de Italiaanse producent Ofar naar Nederland te vervoeren.

De hydraulicacilinders zijn in Italië ‘ruw’ voorbewerkt met een binnendiametertolerantie van 0,05 mm.

‘Ofschoon we in de achttien jaar dat ons bedrijf bestaat wel wat gewend zijn, is dit voor ons een opzienbarende opdracht’, aldus Ruud Jacobs, die MSE runt samen met z’n compagnon Dick Kruijs. ‘Zeker qua grootte, maar ook qua nauwkeurigheid van de producten, de bemiddeling en de afhandeling van de benodigde certificaten was dit een omvangrijke order. De cilinders worden in Italië na het smeden ruw voorbewerkt, maar wat heet ruw: de binnendiameter moet met een tolerantie van 0,05 mm worden uitgedraaid. Dat is voor dergelijke grote producten erg nauwkeurig. De nabewerking, zoals het honen en het aanbrengen van het gatenpatroon op de kop, gebeurt uiteindelijk door onze afnemer zelf.’

Alexander Pil